10 Hotel Termahal di Dunia.... Bila agaknya dapat merasa.

Posted by Js Kic Excell 16 June, 2011
Bila tibanya waktu cuti sekolah, banyak keluarga yang ingin keluar  untuk berehat2 atau makan angin di luar. mencari udara dan pemandanga baru, Bila bercerita tentang bilik hotel atau resort untuk ditempat ketika percutian, di sini adalah sepuluh bilik hotel paling mahal di dunia yang akan membuat anda teruja dan teringgin tahu knp hotel tersebut terlalu mahal untuk menginap. Hotel-hotel yang disenaraikan yang termahal adalah :


Source: mostexpensiveworld.com


10. The Penthouse Suite, The Martinez Hotel (Cannes)


Harga penginapan untuk 1 Malam ialah  $18,000 atau RM 54,756 . Ia menyediakan ruang rehat, ruang makan, 2 katil, 2 bilik mandi,spa serta ruang penyimpanan baju yang besar. ia juga terdapat sauna. Setiap bangun pagi akan akan menikmati pemandangan laut yang cantik serta memberikan anda sebuah pemandangan indah dari Kepulauan Lerrins dan Teluk Cannes..untuk tempahan boleh ke web site : 
www.hotel-martinez.com


Source: younghoteliers.blogspot.com



9. Ritz-Carlton Suite, Ritz-Carlton Moscow

Harga penginapan untuk 1 Malam ialah  $18,200 atau RM 55,364. Dengan perabot gaya klasik Rusia Imperial, suite ini seluas 2,500 meter persegi akan menyambut anda dengan paparan hebat dan romantis .Bilik hotel mewah ini dilengkapi dengan ruang makan, grand piano, lantai dipanaskan dan perpustakaan. 


Source: dubaibeachfurnishedapartments.com



8. Royal Suite, Burj Al Arab Dubai 

Harga penginapan untuk 1 Malam ialah  $19,000 atau RM 57,798. Dilengkapi dengan kawasan tempat makan, pawagam peribadi, katil  bertiang empat yang berputar di bilik utama, bilik mandi dipenuhi dengan produk dari Hermes, bilik hotel ini menjanjikan kemewahan pada setiap isi dlaman hotel tersebut. Untuk menambah lebih banyak untuk keselesaan anda, pelayan  24/7 untuk membantu serta-merta jika anda memerlukan. Ini adalah salah satu bilik-bilik hotel yang paling mahal yang duduk di atas 8400 kaki persegi sebagai kawasan lantai dan ia mempunyai pandangan yang menakjubkan iaitu laut Arabian.


Source: ttglive.com


7. Imperial Suite, Park Hyatt, Vendôme (Paris)

Harga penginapan untuk 1 Malam ialah  $20,000 atau RM 60,840. Ciri-ciri salah satu bilik hotel yang paling mahal di dunia --- suite imperialis. Terletak di tingkat lima, suite mahal ini menghadap Rue de la Paix dan Louvre. Ia mempunyai kelas pertama bagi kemudahan yang terdapat dalam hotel tersebut dan yang menentukan kemewahan untuk anda adalah: di-suite spa dengan mandian berpusing, built-in meja urut,bilik mandi wap, ruang makan, dapur dan bar.Bagi mereka yang berada di sini untuk tinggal dan menguruskan perniagaan, pelbagai  telefon disediakan, kelajuan tinggi akses internet dengan komputer dan ruang kerja disediakan untuk anda menjalankan perniagaan dengan mudah dan kecekapan sambil menikmatipenginapan anda di bilik ini.

Source: romanticcaribbeanresorts.com



6. The Bridge Suite, The Atlantis (Bahamas)

Harga penginapan untuk 1 Malam ialah  $22,000 atau RM 66,924. Dengan ruang tutup seluas 4740 kaki persegi, Suite Bridge terletak di atas jambatan yang memasuki Menara Diraja bangunan ini.bilik hotel yang paling mahal menawarkan pemandangan 360 darjah yang menambah kepada ciri-ciri yang mengagumkan. Ia telah disesuaikan selebriti terkenal seperti Celine Dion, MichaelJackson dan Oprah Winfrey. Suite ini mempunyai dapur besar dengan kakitangan tetap tujuh termasuk pelayan dan tukang masak. Selain itu, bilik tidur yang besar ini mempunyai kawasan sendiri dengan almari yang sangat besar yang dipercayai boleh menempatkan sebuah kereta. Bilik 2500 kaki persegi ini mempunyai piano besar dan dua pusat-pusat hiburan.

Source: http://www.travelvivi.com/the-most-expensive-hotels-of-the-world/


5. Presidential Suite, Ritz-Carlton (Tokyo)

Harga penginapan untuk 1 Malam ialah  $25,000 atau RM 76,050.Dahulu dikenali sebagai Suite Jacskon Michael kerana Raja Pop ini suka tinggal di sini apabila beliau berada di Jepun untuk melawat atau promosi, ini bilik hotel mewah yang mempunyai ruang tamu yang bersambung ke bilik makan, akses kepada kolam tertutup,studio kecergasan , bilik mandi marmar, Sony Bravia flat skrin televisyen, bilik tidur empat poster dan concierge peribadi. Terletak di tingkat 53, suite ini kelihatan lebih Hills Roppongi dan Imperial Palace luar taman.

Source: younghoteliers.blogspot.com


4. Villa La Capula Suite, Westin Excelsior (Rome)

Harga penginapan untuk 1 Malam ialah  $29,000 atau RM 88,218. Suite ini satu contoh yang kehidupan mewah berlebihan bagi orang-orang Rom purba untuk abad yang lalu. Terletak di tingkat kelima dan keenam, ia meliputi kawasan seluas 6099 kaki persegi dan tambahan 1808 kaki persegi balkoni dan teres yang menghadap ke Via Venetto daerah. Dihiasi dengan over-the-top kemudahan mewah,bilik hotel yang paling mahal mempamerkan kolam Pompeii ala jakuzi, dapur peribadi, berlumuran kaca tingkap, satu pawagam persendirian dengan bunyi keliling Dolbydan kabinet wain swasta. Aaaahhh ... La Dolce Vita!

Source: edisonkuo.com

3. Ty Warner Penthouse, Four Seasons Hotel (New York)

Harga penginapan untuk 1 Malam ialah $34,000 atau RM 103,428. Ia menjadikan hotel tersebut yang ketiga termahal. Ia betul2 terletak di Kota New York. Hotel tersebut menyediakan ruangan 400 meter persegi. Ruang bilik paling atas dapat melihat sekeliling kota Manhattan dengan kata lain 360 darjah kota Manhattan. Designer untuk bilik tersebut adalah Peter Marino dan Arkitek adalah IM Pei serta pemiliknya si Ty Warner ( Tuan punya Beanie Babies ). Ruang hotel Penthouse Four Seasson juga menyediakan  kawasan taman, perlengkapan bilik dari emas dan platinum. 

Source: 10awesome.com



2. Hugh Hefner Sky Villa, Palms Casino Resort (Las Vegas)

Harga penginapan untuk 1 Malam ialah $40,000 atau RM 121,680. Jika anda ingin mengalami bagaimana rasanya berada di Mansion Hugh Hefner iaitu Playboy, maka tempahan 1 malam atau 2 malam dengan sexy suit di Las Vegas. mungkin cara terbaik bagi anda untuk menjadikannya satu kenyataan. Villa ini adalah model selepas Playboy Mansion asal. Sebenarnya, di sinilah Hugh Hefner menginap selain dari rumahketika beliau sibuk. Ini merupakan  vila mewah yang mempunyai tiga bilik tidur, bilik media, spa dan bilik sauna dan ruang tamu yang besar. Walaupun Playboy Bunnies tidak termasuk dalam pakej ini tetapi ia mempunyai katil berputar dengan siling bercermin di atas, ia memberi anda rasa seksi.

Source: nydailynews.com

1. Royal Penthouse Suite, President Wilson Hotel (Geneva)

Harga penginapan untuk 1 Malam adalah $53,000 atau RM 107,042. Ia terletak di Switzerland. Ruangan di dalam hotel terdapat kerusi buatan 1930an, Lama siyot. silap2 klau duduk dah reput. dari bilik hotel tersebut dapat melihat danau Geneva dan Gunung Blanc iaitu gunung yang tertinggi di Banjaran Alpen. Pihak hotel juga menyediakan sistem keselamatan yang tinggi kepada tetamu hotel tersebut, dengan menyediakan Lift peribadi ke bilik hotel Kemera keselamatan 24 jam, Tingkap anti peluru. Suite ini sentiasa menjadi pilihan utama di kalangan selebriti dan ketua negara yang di Geneva bagi mesyuarat atau konvensyen di Ibu Pejabat Bangsa-Bangsa Bersatu.




2 Responses to 10 Hotel Termahal di Dunia.... Bila agaknya dapat merasa.

  1. OCEAN ROVERS Says:
  2. ini hotel orang yang gempak-gempak anak business, hartawan dan jutawan sahaja yang mampu..Lorgh..hotel bertaraf 5 bintang ni

     
  3. klau buat kenduri kawin kat sini pon kira ok juga....

     

Post a Comment

Iklan Nuffnang

My Dream

My Dream

Mari Klik Disini Kawan2...

Ini Kawan2 Belog Tersayang

Halangan Untuk Berjaya

Halangan Untuk Berjaya

area sembang n berceloteh

Kepentingan Komunikasi

Kepentingan Komunikasi

Ubat Hati

Ubat Hati

Bersama mengingati

Bersama mengingati

Motivation

Motivation

Softskill

Softskill

teambuilding

teambuilding