bagaimana Rupa Kucing Bila Nak dimasak Tuannya...

Posted by Js Kic Excell 18 January, 2012 3 comments

Entry Boring bila membaca nota untuk Esok..lalala...Mari saksikan...

Persembahan Flashmob di KLIA.. Sangat Sweet....

Posted by Js Kic Excell 17 January, 2012 1 comments



Penumpang yang tiba di Kuala Lumpur International Airport (KLIA) pada hari Sabtu, 14 Januari 2012 telah disambut oleh kumpulan Flashmob dengan cara mereka di Arrival Hall di Aras 3 KLIA. Ia mengembira kan pengunjung yang berada dia KLIA.pelawat di KLIA menyaksikan kira-kira 100 penyanyi dan penari melakukan aksi seperti secara spontan. Memang menarik. Apa2 pon saksikan Video Ini :



Petua Menjaga Kulit Wajah,,,

Posted by Js Kic Excell 0 comments


Menghapuskan Jerawat
Untuk membersihkan muka dan menghapuskan jerawat, sila amalkan salah satu petua ini:-
  1. Bersihkan muka. Kemudian cuci dengan air kelapa tua. Biarkan ia kering sendiri. Kemudian bilas dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
  2. Setelah muka dibersihkan, tutup muka dengan kain tuala yang lembab. Dekatkan muka ke wap nasi atau air panas selama lima minit. Ulangi beberapa minit. Kemudian pakai penyegar muka.
  3. Sejukkan sedikit kanji nasi. Sapukan pada jerawat dan biarkan ia kering di muka. Kemudian cuci dengan air suam. Amalkan setiap hari hingga jerawat berkurangan.
  4. Jika jerawat masih sukar hilang, rebus beberapa helai daun teh warna hijau. Ketika suam, lekatkan pada jerawat dan biarkan sehingga ianya kering.
  5. Tumbuk segenggam bunga melur bersama sedikit air hingga lumat. Sapukan ke muka dan biarkan kering. Kemudian cuci dengan air kelapa muda.
  6. Basuh muka dengan air basuhan beras. Setelah kering, cuci dengan air bersih. Amalkan selalu.
  7. Rendam segenggam beras hingga kembang. Toskan airnya. Tumbuk beras ini bersama segenggam biji betik muda hingga lumat. Campurkan dengan sedikit air. Gentelkan kecil-kecil dan jemur hingga kering. Apabila hendak memakainya, bancuh dengan air dan tempelkan di muka.
  8. Hancurkan beberapa helai daun pucuk jambu batu. Campurkan dengan besak sejuk. Tempelkan di muka sebelum tidur. Amalkan setiap hari.
Menghilangkan Bintik Hitam
  1. Rendamkan sehelai tisu ke dalam dua biji putih telur. Tampalkan tisu tersebut pada tempat yang ditumbuhi bintik-bintik hitam. Setelah kering, tanggalkan. Basuh muka dengan air bersih dan pencuci muka. Lakukan dua kali seminggu.
  2. Lumatkan sehelai daun nangka yang agak tua dengan sedikit air. Sapukan pada muka yang telah dibersihkan. Setelah kering, bersihkan muka dengan menggunakan air suam.
  3. Campurkan beras pulut dengan kulit kayu manis. Kemudian goreng tanpa minyak hingga kekuningan. Kisar dan gosokkan pada muka dua kali seminggu.
Tegangkan Kulit Muka
  1. Tumbuk beberapa helai daun jambu batu hingga lumat. Bancuh dengan air suam. Apabila sejuk, sapu pada muka. Lakukan setiap malam.
  2. Campurkan sedikit bedak sejuk dan beberapa titik air limau nipis. Bancuhkan bersama sedikit air kemudian sapukan ke muka. Kulit akan terasa pedih sedikit. Amalkan dalam masa seminggu untuk melihat perubahannya.
Menghilangkan Parut di Muka
Jerawat yang sudah kering akan meninggalkan parut di muka. Ada beberapa cara unuk menghilangkannya.

  1. Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air.
  2. Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokkannya, cucilah menggunakan air suam.
  3. Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.
  4. Rendam beberapahelai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.
  5. Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.
Kulit Muka Lembut dan Cerah
  1. Parutkan seketul ubi kayu dan tempelkan pada muka. Biarkan hingga kering. Selepas itu cuci muka dengan air suam. Amalkan pada setiap malam.
  2. Campurkan parutan lobak merah, kuning telur, sedikit air limau nipis hingga sebati. Sapukan pada muka dan bairkan kering. Cuci dengan air bersih tanpa sebarang pembersih muka.
  3. Sapukan muka dengan putih telur dan biarkan selama 30 minit. Setelah itu, cuci dengan air biasa. Lakukan tiga kali seminggu.
  4. Kisar kulit telur hingga halus. Campurkan dengan air suam dan bedak sejuk. Sapukan campuran tadi pada muka. Urutkan kulit muka perlahan-lahan. Biarkan hingga bedak kering. Kemudian basuh dengan air suam.
  5. Parut sebiji kentang. Perah airnya. Sapukan pada muka. Apabila separuh kering, cuci muka dengan air.
  6. Kisar lima kuntum bunga cempaka dan lima kuntum bunga melur hingga halus. Campurkan dengan bedak sejuk. Sapukan pada muka pada setiap malam.
  7. Campurkan tepung sagu dengan air. Sapukan pada muka seperti memakai bedak sejuk. Lakukan setiap hari.
Hilangkan Parut Demam Campak
  1. Demam campak biasanya meninggalkan tanda hitam. Untuk menghilangkannya, cubalah petua ini :-
    • Gilingkan beberapa helai daun semambu hingga lumat.
    • Sapukan di tempat berparut dan biarkan kering. Ulangi selama tiga hari.
  2. Daun semambu juga boleh direbus untuk diminum airnya. Tujuannya untuk menghilangkan rasa gatal pada bekas demam campak.
  3. Parut sebiji jagung muda hingga lumat. Sapukan pada bekas demam campak. Lakukan selama beberapa hari.
Melicinkan Kulit Muka
Jika anda memiliki wajah yang kasar, jangan cepat putus asa. Cubalah petua ini:-

  1. Campurkan sedikit tepung pulut dengan sedikit air. Sapukan pada muka sebelum tidur. Keesokkannya cuci muka dengan air suam. Amalkan seminggu sekali.
  2. Campurkan satu sudu besar madu lebah dengan satu sudu besar susu tepung. Sapukan pada seluruh muka dan biarkan sebentar. Kemudian basuh muka dengan air suam. Amalkan dua kali seminggu.
  3. Campurkan bedak sejuk, asam jawa, serbuk kunyit serta sedikit air. Sapu dan gosok perlahan-lahan pada muka selama beberapa minit sebelum mandi. Kemudian cuci dengan air suam. Lakukan setiap hari.
  4. Giling tiga sudu besar kacang hijau. Campurkan dengan sedikit air. Sapukan pada muka dan bairkan kering. Cuci dengan bersih.
  5. Gosokkan serbuk teh yang telah digunakan ke muka. Biarkan selama 3 minit sebelum dicuci dengan air suam.
  6. Kisar dua biji buah tomato, gula dan air. Tapiskan dan minum air setiap pagi. Lakukan selalu sehingga kulit muka kelihatan licin.
  7. Setiap kali mandi, gosokkan tawas pada muka. Lakukan setiap pagi atau malam. Muka anda akan menjadi halus.
Mengekalkan Seri Wajah
Wajah pengantin menjadi tumpuan ramai pada hari pernikahannya. Untuk menyerikan lagi, cubalah petua ini :-

  • Goreng secawan beras tanpa minyak sehingga kekuningan. Kisar sehingga lumat.
  • Campurkan dengan sedikit putih telur, air limau nipis dan satu sudu teh air kunyit.
  • Tempekkan pada muka kecuali bahagian mata. Insya-Allah, wajah akan berseri pada hari persandingan.
Menghilangkan Panau di Muka
  1. Gosokkan halia pada kulit yang berpanau. Biarkan seketika, kemudian bilas dengan air biasa. Lakukan 3 kali sehari.
  2. Tumbuk dua helai daun gelenggang hingga hancur. Sapukan pada kulit yang berpanau.
Alat Solek Tidak Sesuai
  • Basuh muka dengan air kelapa setiap hari sehingga bengkak-bengkak atau gatal sembuh.
  • Jika masih belum menunjukkan tanda-tanda yang tidak baik, segeralah mendapatkan rawatan dari pakar kecantikan.
Kulit Muka Berminyak
Parut buah epal hingga halus. Kemudian sapukan pada muka, bairkan selama 15 minit. Kemudian cucilah dengan air suam. Lakukan 3 kali seminggu.

Melembabkan Muka
Bersihkan muka dengan air suam. Panaskan madu hingga menjadi suam-suam kuku. Sapukan madu ini pada muka dan urutkan perlahan-lahan. Biarkan setengah jam dan bersihkan.




sumber : Laman Petua Nenek

Mari Uji Daya Kosentret Anda Di Sini....

Posted by Js Kic Excell 16 January, 2012 3 comments

Bermula Dengan Pantas
                     . 
                     .
                     .
                     .
                     .
                     .
                     .
                     .
                     .
                     .
                     .

1. jawab spontan, 


jangan pikir pikir lagi.


2. baca satu demi satu.


3. konsentret.

.
               .
               .
               .
               .
               .
               .
               .


permainan konsentrasi warna :




1. Kertas A4 apa warna dia ?


2. Asap warna dia ?


3. Tisu warna dia apa ?


4. Lembu minum apa ?


yang jawab susu konsentrasi anda terganggu,



sbb Lembu minum air.




1. Rambut anda warna apa ?


2. Tulisan ini warnanya apa ?


3. Jalan raya warnanya apa ?

4. Kelawar tidurnya bila ?

yang jawab malam, ertinya kosentrasi anda terganggu.


sbb kelawar tidur siang hari.


Thanks Pada Midah Like..

Mari Daftar Churp Churp..  Free dan Dapat Duit... Klik Gambar dan Daftar



Haiwan Haram dan Kegunaannya Pada skrg..

Posted by Js Kic Excell 12 December, 2011 0 comments

Ini info yang aku dapat dari kekawan.. Haiwan babi ini Haram Pada Umat Islam. Bahagian yg berguna dan diguna. Diproses dan menjadi bahan kegunaan harian,, Harap2 la kita Umat islam terelak dr menggunakn bahan2 tersebut.Amin..


Klik Untuk mendapat paparan lebih besar



Menara Tertinggi tahun 2012 akan Muncul di di kawasan Narihirabashi / Oshiage Sumida Ward, Tokyo. Nama menara tersebut adalah "Tokyo Sky Tree" Mempunyai ketinggian 634m, 


Pada bulan Julai 2011 di Jepun, penyiaran analog semasa berakhir dan peralihan lengkap kepada penyiaran digital telah dibuat Lima stesen komersial dan NHK ( siaran TV tau) mengambil ini sebagai satu titik tolak untuk memajukan ke arah persediaan penyiaran digital dari menara TV dengan ketinggian kira-kira 600 meter yang telah diputuskan di kawasan Sumida / Taito sebagai tapak untuk pembinaan menara tersebut.


Klau kat kampong aku kami panggil Pencawang TV.mmg sgt tinggi klau sampai tahap 634 meter. Dah mcm bangunan dah ketinggian dia. Fungsi untuk mengahantar gelombang siaran TV di jepun. memang Hebatlah negara jepun nie. Walau br kn Sunami Dasyat tp masih Kukuh dan stabil...Nie adalah gambor Menara tersebut.














Pidato - PABM 2011 Malaysia - Juara Kategori Nusantara

Posted by Js Kic Excell 06 December, 2011 0 comments



Ini adalah kepada sesiapa yang minat Pidato. sangat menarik.. Kawan2 marilh menonton..Bukan lama sangat video.. Ia akan menambah pengatahuan kita bersama. Kata2 indah dan berisi.



Bila Semua Tentang Pink atau Merah Jambu.

Posted by Js Kic Excell 26 November, 2011 6 comments

Bila Bercerita tentang warna kesukaan. Pelbagai warna akan disebutkan. Ader Kuning ader hujau, ader biru dan macam2. Ari nie nak aku nak cite pasal warna Pink..Ader orang kata bila Gila sangat Pink, asal nampak benda warna pink dia mahu gigit sbb Sangat Cute...Ermmm. Nasib aku minat warna Biru.hahaha..minat x der la sampai nak gigit.hahaha..Disini aku ingin meletakkan Kete warna Pink dan Dot Dot... Klau semua warna Pink maka mcm ini akan berlaku. Jom Layan :::





Ini Peralatan kete..Nie Pon jadi warna Pink..


Mmg Peminat PINK
HeHeHeHe


Ini Paling X Tahan...hahahahaha..fanatik Pink Tuan Punya Kenderaan nie
Semangat Pink sangat Kuat HaHaHa
Peralatan Warna Pink..Gila Kentang

Perkongsian : MASA YANG SESUAI UNTUK MINUM AIR.

Posted by Js Kic Excell 27 October, 2011 3 comments



MASA YANG SESUAI UNTUK MINUM AIR.

Minum dua gelas air masak - SELEPAS BANGUN TIDUR. Ianya membantu mengaktifkan organ dalaman.

Minum segelas air masak - 30 MINIT SEBELUM MAKAN. Ianya membantu penghadaman dan membuatkan perut lebih bersedia memberi ruang untuk kemasukan makanan.

Minum segelas air masak - SEBELUM MANDI. Ianya membantu pengaliran darah dan mengurangkan tekanan darah.

Minum segelas air masak - SEBELUM TIDUR. Ianya dapat mengelakkan terkena strok dan serangan jantung ketika tidur..

‎*Sesiapa yg nak share silakan. Tak perlu mintak izin dah sebab mmg sy nak share pun dgn semua orang.

 Ini aku ambil kat Fb....

Perkongsian : PELAJARI RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA

Posted by Js Kic Excell 26 October, 2011 5 comments




PELAJARI RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA..::

Asas 5 jari

Jari telunjuk : usus
Jari tengah : Jantung
Jari Manis : Imuniti 
Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang


Cuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya
badan kita ni penuh dengan racun dan toksik.perkara tersebut boleh
menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

Seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system
dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking
kita.kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur,
keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.

Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin.cube cek tapak tgn
masing2, kalau yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab
itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

Selain itu, pernah tak sahabat2 mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau
lembab ke? jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.

Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami
masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.sekiranya, perut ibu jari ada
urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.

Selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan,
sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau
tekanan dalam kehidupan sehariannya.

Seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya
kita sebagai seorang wanita. cuba sahabat2 tengok pada kuku setiap jari
anda..jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna
anda mengalami hormon yang tidak seimbang.

Tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna
putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang
sihat..insya allah...

Ramai manusia yang mengorbankan kesihatan pada satu ketika untuk mendapatkan wang ringgit, tetapi akhirnya terpaksa mengorbankan wang ringgit untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang..

Wallahua'lam..

~MORAL: JAGALAH KESIHATAN KITA..IA ANUGERAH YANG TIDAK TERNILAI DARI YANG MAHA ESA

Nie aku ambil dari FB..aku rasakan ia bgs utk diKongsikan ngan kawn2 Blog....

Berjumpa dengan Forteen

Posted by Js Kic Excell 5 comments

Ketika Geng2 PRS Kebangsaan tengah bersuka ria didalam bilik aktiviti di Lembah Azwen tiba2 dgr bunyi pelik di Luar..Tengok2 ader kumpulan Forteen buat persembahan.. X tahu la bila diorang datang..Sempat tangkap sikit je gambo.. Sibuk ngan aktiviti PRSK.. Mari2 tgk muka diorang yang Kacak2....hahahah...


Abg nie mmg sangat2 berusaha..

















20-23 Okb 2011 bertempat di lembah Azwen Resort, Hulu Langat, Selangor. Ia program Majlis Kaunseling & Kerjaya Universiti-Universiti Malaysia (MAKUMA). Ini merupakan program pertama bagi jawatankuasa PRS Kebangsaan. Ia disertai oleh 20 IPTA. yang hadir mengikuti program ini seramai 21 orang. Semua adalah wakil setiap PRS dari IPTA. Walaupon jaoh semangat untuk datang sangat tinggi..Macam2 pengalaman ditempuh dan banyak ilmu dikaut di program ini. Pengkongsian ilmu amat berharga. Kenangan bersama sangat menyeronokkan... Perancangan program PRS kebangsaan telah dibuat. Ia adalah bermulanya PRS kebangsaan. Ini adalah Kali pertama PRS Kebangsaan di Wujudkan. Semoga ia akan berjalan lancar. President PRSK = Fendi ( USIM )..Timb Presedent = Din ( UTeM)... SU AGONG = Helmey (UTM)...TSU AGONG = Ainul ( UMT)...BENDAHARI TERHORMAT = Jefri ( UTHM).. untuk Zon adalah merangkumi IPTA selebihnya...


Ini semua adalah Jawatankuasa PRS Kebangsaan IPTA

Bergambar pada majlis penutup dengan TNC USIM. 

Zon Timur...UMT,UNIZA,UMP,UMK
atas kiri : Mira (UMP),Azhar (UNIZA),Ainul ( "UMT" TSU AGONG)
bawah kiri : Azim (UNIZA), Naza ( "UMP"Ketua Zon Timur), Wan (UMK)

Nie Zon Tengah Campur2..hahaha.. 

Lagi bersepah2 Zon..Borneo pon ader. 
Bersama Naza yang berbakat jadi Artis Antarabangsa..

Geng2 Bakat terpendam dan terus tengelam..

Aiyak..syok oOOOOoooo
Geng2 jejaka kacak.

Muka President...Fendi USIM..

Pina dari UNIMAS..Sarawak mariiii

TSU Agong..Ainul.

Naza dengan gaya tersendiri

Azhar dengan Bakat Terpendah..Dasyat Bro.

Aktiviti kuatkan tulang dan pinggang.....

Seha dari UUM. Tertido dengar Kuliah

Yan dari UMS..Sabah bah....Tp Orang Batu Pahat

Azim dari UNIZA

Wan dari UMK

Abg n Akak Fasi dr USIM

Akak yang sweet...

Dia adalah Yan dari UMS...

Amir dari UNIMAP...Beliau sangat Sopan..

Iklan Nuffnang

My Dream

My Dream

Mari Klik Disini Kawan2...

Ini Kawan2 Belog Tersayang

Halangan Untuk Berjaya

Halangan Untuk Berjaya

area sembang n berceloteh

Kepentingan Komunikasi

Kepentingan Komunikasi

Ubat Hati

Ubat Hati

Bersama mengingati

Bersama mengingati

Motivation

Motivation

Softskill

Softskill

teambuilding

teambuilding